المپیک ۲۰۲۴| مسیر پُر پیچ و خم امامی برای رسیدن به سکوی قهرمانی در پاریس

8:42 - 15 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۶۵۷۰
المپیک ۲۰۲۴| مسیر پُر پیچ و خم امامی برای رسیدن به سکوی قهرمانی در پاریس
رقابت‌های وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد در بازی‌های المپیک، ۱۹ مردادماه آغاز می‌شود.

خبرگزاری میزان - کایل داک، قهرمان چهار دوره جهان و دارنده مدال نقره ۲۰۲۳ جهان از ایالات متحده آمریکا، رتبه اول را در وزن ۷۴ کیلوگرم کسب کرده و بهترین مورد برای کسب طلای المپیک در نظر گرفته شده است. داک در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال برنز را به دست آورد، زائوربک سیداکوف از روسیه که سال گذشته داک را شکست داد، در پاریس حضور ندارد.

نیم براکت او شامل شماره ۴ دایچی تاکاتانی از ژاپن، شماره ۵ ختاگ تسابولوف از صربستان و شماره ۸ باکار اندوم از گینه بیسائو خواهد بود. تاکاتانی در سال ۲۰۲۳ مدال برنز جهان را به دست آورد و یک جفت مدال جهانی رده سنی نیز در کارنامه دارد. اندوم دو بار قهرمان آفریقا شده که در مسابقات انتخابی المپیک آفریقا/ اقیانوسیه، توانست به پاریس راه یابد.

نفر دوم توران بایراموف از آذربایجان است که قهرمان رده‌های سنی زیر ۱۷ و ۲۳ سال جهان بوده است. بایراموف که در المپیک ۲۰۲۰ نیز حضور داشت، از طریق مسابقات انتخابی المپیک اروپا به پاریس راه یافت و همچنین در مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ نیز پنجم شد.

نیم براکت او شامل شماره ۳ جورجیوس کوگیومتسیدیس از یونان، شماره ۶ فنگ لو از چین و شماره ۷ تاجموراز سالکازانوف از اسلواکی خواهد بود. کوگیومتسیدیس در مسابقات جهانی بزرگسالان ۲۰۲۳ پنجم شد، دو قهرمانی متوالی زیر ۲۳ سال اروپا را به دست آورده و دارای یک مدال جهانی در رده سنی است. لو در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ هفتم شد و قهرمان زیر ۲۳ سال آسیا در سال ۲۰۲۳ بود. سالکازانوف دو بار دارنده مدال نقره بزرگسالان جهان، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان زیر ۲۳ سال جهان در سال ۲۰۱۸ است.

برترین ستاره‌ای که در پرانتز قرار می‌گیرد فرانک چامیزو از ایتالیا است، قهرمان دو دوره جهانی و دارنده مدال المپیک که از ابتدا برای حضور در پاریس واجد شرایط نشد. با انتخاب ورزشکاران خنثی انفرادی (IOC - AIN) و متعاقباً کنار کشیدن ورزشکاران روسیه و بلاروس، چامیزو وارد شد. یکی دیگر از کهنه‌کار‌ها برای تماشا، گیاندری گارزون برنده چهار مدال جهانی از کوبا است.

یونس امامی در مسابقات کشتی قهرمانی ۲۰۱۹ و ۲۰۲۲ جهان موفق به کسب دو مدال برنز و در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موفق به کسب مدال طلا شد. با این حال او در بلگراد ابتدا به زائور بک سیداکوف باخت و در شانس مجدد نیز برابر ختاک تسابالوف شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

چرمن ولیف از آلبانی و رازامبک جامالوف از ازبکستان قهرمان سابق زیر ۲۳ سال جهان نیز در قرعه‌کشی حضور دارند. ویکتور راسادین، دارنده مدال نقره آسیایی ۲۰۲۴ از تاجیکستان، که در آخرین مسابقات انتخابی المپیک جهانی راه یافت، قهرمان مسابقات دانشگاهی جهانی روسیه در سال ۲۰۱۶ بود. همچنین عمروحسن از مصر، آنتونی مونترو چیرینوس از ونزوئلا و ورزشکار بی‌طرف انفرادی ایمان مهدوی (تیم پناهندگان) نیز در این میدان حضور دارند.

کشتی‌گیران ۷۴ کیلوگرمی (سیدبندی)

شماره ۱ کایل دیک (ایالات متحده آمریکا)

شماره ۲ توران بایراموف (آذربایجان)

شماره ۳ جورجیوس کوگیومتسیدیس (یونان)

شماره ۴ دایچی تاکاتانی (ژاپن)

شماره ۵ ختاگ تسابولوف (صربستان)

شماره ۶ فنگ لو (چین)

شماره ۷ تاجموراز سالکازانوف (اسلواکی)

شماره ۸ باکار اندوم (گینه بیسائو)

کشتی‌گیران وزن ۷۴ کیلوگرم المپیک (قرعه کشی)

جورجیوس کوگیومتسیدیس (آلمان) 

چرمن ولیف (آلبانی) 

گیاندری گارزون (کوبا) 

عمروحسن (مصر)

ایمان مهدوی (EOR)

یونس امامی (ایران) 

فرانک چامیزو (ایتالیا)

ویکتور راسادین (تاجیکستان) 

رازامبک جامالوف (ازبکستان)

آنتونی مونترو چیرینوس (ونزوئلا)

انتهای پیام/


برچسب ها: المپیک پاریس 2024

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *